august 11, 2017

Evaluarea riscurilor profesionale este obligatorie!

Cand facem referire la riscul profesional trebuie sa luam in calcul probabilitatea si gravitatea unei accidentari sau îmbolnaviri din cauza expunerii la un pericol.


Evaluarea riscurilor trebuie realizata pentru fiecare post de lucru. Este necesar ca riscurile sa fie identificate pentru a se putea lua masurile de prevenire corespunzatoare a acestora si cele de protecţie a angajaţilor.

Legea securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, prevede obligatia angajatorilor de a realiza si a detine documentatia privind evaluarea riscurilor de accidente si imbolnaviri profesionale identificate pentru fiecare loc de munca.

45038949 evaluation word cloud business concept

Ce presupune procedura de evaluare a riscurilor profesionale?
• Identificarea pericolului
• Eliminarea pericolului atat cate este posibil
• Analizarea pericolului care nu poate fi eliminat si evaluarea riscului
• Adoptarea unor masuri pentru limitarea consecintelor
• Supravegherea constanta a riscurilor

Specialistii SSM PSI PREVENT:

  • Va pun la dispozitie toate documentele necesare pentru evaluarea riscurilor din cadrul societatii dumneavoastra;
     
  • Vom identifica factorii de risc pentru fiecare componenta a postului de lucru analizat, in functie de atributiile angajatului, mediul de lucru si mijloacele de productie utilizate;
     
  • In functie de aceasta analiza, riscurile identificate vor fi ierarhizate, in vederea stabilirii unor masuri de prevenire eficiente, in functie de nivelul de risc atribuit fiecarui factor de risc identificat.


Conform art. 39 alin. (5) din Legea 319/2006, in cazul in care incalcati obligatiile legale referitoare la evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, raspundeti contraventional si riscati sanctiuni cuprinse intre 3.500-7.000 RON.




Tot cu ajutorul evaluarii riscurilor se intocmeste planul de prevenire si protectie, se stabileste echipamentul individual de protectie necesar si masurile suplimentare privind semnalizarea de securitate, daca este cazul.

Metoda de evaluare se alege in functie de tipul activitatii si al echipamentelor utilizate, numarul de lucratori implicati, mediul de munca, caracteristicile si riscurile specifice ale locului de munca.

Distribuie acest articol:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram